Renovering pågår....

Vill börja med att säga att jag blir sååååå glad över era kommentarer! Tack för det. Fortsätt gärna i den stilen :-) Det blir så mycket roligare att blogga då.

Vi fortsätter att jobba med pensel, tapet och roller.
Delen vid ytterdörren har nu fått ett varv färg, så nu är det bara 2 kvar :-) Jag börjar ju faktiskt se ett slut i det hr och det är underbart.
När vi lix har alla penslar och sånt framme i tvättstugan (på tork över natten) så tänkte vi att det är lika bra att fortstta. Så nu är Alicias rum tapetserat med reptapet och har nu ikväll fått ett varv vit färg på sig.
Vi har sparat en vägg till en fondvägg, men som vanligt så velar jag in i det sista.
Jag har bestmt mig flera gånger nu men ändrat mig...men dom det står mellan nu är nog dessa.





Personligen så gillar jag ju den svarta mycket mer...och hade bestämt mig för den då rosa inte alls är nån färg jag föredrar. Men åter igen. Det är ju faktiskt inte jag som ska ha rummet.
Hjälp mig :-)
Vilken hade ni valt och varför?

Tapeten vi bestämt oss för innan va denna


Men om man tänker att hon snart blir 5 (hjälp)... hur länge vill hon egentligen ha en sån här tapet? Max 2 år, sen är den för barnslig. Därför känns molntapeten ändå bättre... Men då va det det där med färgen då....
Kollade nu och sandbergtapeten kostar mer än dubbelt så mycket än molnen. Det är ju sjukt egentligen vilka priser dom har!!
Så den går bort. Har bättre saker att lägga pengarna på :-)

Nu ska jag ta och krypa isäng och försöka ta ett beslut, men som sagt, ni får väldigt gärna tycka till.

Blir det den svarta tapeten så blir det rosa som kontrastfärg...Vare sig jag vill det eller inte :-) Nåt måste ju lilla damen få bestämma.

Natti.

Kommentarer
Postat av: Martina

Faktiskt så möttes vi på mitten både gällande färg och pris. Min man har en tendens till att ta på sig spenderar byxorna väl ofta i såna situationer. Fint javisst, men absolut inte nödvändigt tycker jag :) Fin tapet, jag skulle gärna haft nått mer i den stilen i Alinas sovrum!

2012-02-10 @ 08:24:55
Postat av: Emma

Den svarta molntapeten med rosa kuddar osv blir supersnyggt!

2012-02-10 @ 10:57:39
Postat av: Lisa

Tänker samma där. Ta den svarta och pimpa rummet med rosa om hon vill ha det. Tips! Jag sydde kuddar i form av moln som jag stoppade med vadd. Superenkelt och fint tillsammans med tapeten.

2012-02-10 @ 14:50:57
URL: http://malteemmet.blogg.se/
Postat av: Martina

Snarare kopparaktigt. Efter någon dag blev jag less och har hunnit vara kyckling gul, krit vit mm.. Ångrar mig att jag ens gjorde något i första taget! Dumt!

2012-02-16 @ 09:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0