Vad har hänt?!?!

Har inte gjort ett inlägg på länge, så därför har jag heller inte märkt föränn nu att dom gjort om blogg.se. Aja, man lär sig väl det här också med tiden.

Här är det fullt upp. Jobbar vi inte så är det fullt upp med huset och barnen. Det är det som tar ALL våran ledig tid nu. Vi är världens tråkigaste och hinner inte umgås med nån. Tråkigt liv kanske, men när allt lugnar sig så får vi ta igen det :-)

Det jag skrev om tidigare, om en stor förändring handlade om ett jobberbjudande till P...i Grekland. Men nu blev det inte så pga många själ och jag är lika glad för det. Pengar är inte allt här i världen ;-)
Förändring har det blivit i alla fall då han nu bytt gruva och jobbar borta. Så han är hemma en vecka och borta en vecka... Så det är lite av ett pussel att få vardagen att gå ihop ibland nu när jag jobbar ob, men tack vare världens bästa mamma och bror så får vi det att gå ihop, men i längden gör det kanske inte det, så om det är nån som vet av nåt dagjobb, hojta gärna till!!!

Mycket händer här hemma med våra små töser nu också.
Vi kan väl börja med storasyster. Hon är inne i nåt bus-il just nu då hon både trollklippt sig och målat blå slingor i håret med tuschpenna + att hon ritat på sin vägg.... Sen är det småbus lite då och då...och det är inte alls likt henne. Hoppas att det går över snabbt.
Nu i det sista har hon börjat prata med stockholmskt uttal på "i"...alltså ord med "i" i sig ;-) Vart hon fått det från har jag då ingen aning om :-D För ingen av oss pratar ju så...
Annars är det mycket lek med Barbie, dockor, rita och skriva och gunga.... Hon skulle säkert kunna gunga en hel dag om hon fick. Men det är ju kul att hon uppskattar hennes nya gungor :-)
Snart kommer hon att få sig en annan "uteleksak" som jag också tror kommer att bli väldigt popolär.

Lillasyster är det också full fart i. En liten svans har hon blivit, hon gör nämligen ALLT som Alicia gör och säger det Alicia säger. Jag tror nog bestämt att det är nån som ser upp till sin storasyster väldigt mycket. Dom leker otroligt bra just nu och det är så kul att se.
Bara för ca 2 mån så kissade hon för första gången på pottan... och nu i veckan så har vi provat att ha trosor på henne och DET FUNKAR!!! :-) I 3 dagar har hon nu varit blöjfri på dagen, (förutom då hon ska sova efter lunch)och då säger hon själv till då hon behöver kissa, det är inte så att vi står och tjatar på henne var tionde minut...
Pratar gör hon också, mer än någonsin. Nu är det långa meningar hon säger, typ 6-8 ordsmeningar. Hon är dock sämre på uttalet än vad Alicia va som liten, men det kommer väl med tiden ;-)
Men gud vilken härlig ålder det här är. Det måste ju bara vara den bästa!!! Alla härliga kommentarer och all kärlek man får. Vet inte hur många pussar och kramar jag får av henne varje dag. En riktig gofis är hon.
Och maten som vi hade så problem med förr är nu ett minne blott. Hon äter nu...och mycket!! Hon gillar konstiga saker också, bla oliver, surströming & turkisk peppar (godis).
 
Nu verkar det som hela löjliga knoppat in, så jag tror att jag ska ta mig en sväng till syrummet, det har väl dammat igen där så sällan som jag sätter min fot sit in nuförtiden. Tänkte försöka rita ett mönster på trosor till Molly, för dom vi har här hemma är alldeles för stora :-o och då är det ändå minsta storleken vi har :-)

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: mormor

jo båda barnen är underbart var å en på sitt sätt....älskar verkligen de....ja hela vår familj älskar de små liven...Emil är duktig med tjejerna...så mysigt.

2012-07-03 @ 11:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0