Våran dag...

Idag va planerna att fara på Kågebadet efter lunch. Kom sen fram till att det va bättre att ta det efter Mollys lunchvila.
Alicia hade peppat hela dagen och hade redan på morgonen packat sin lilla ryggsäck.
Förstår ni besvikelsen hos flickorna då vi fick veta just då vi skulle gå ut genom dörren att badet stängt pga att pumpen gått sönder. Det va krokodiltårar hos båda mina sessor....
Tänkte först fara nån annan stans å bada men bestämde mig istället för att leta fram poolen här hemma om vi nu hade nån kvar. Som tur va så hade vi det.
Tillslut efter mycket bökande så lyckades jag fylla poolen med varmvatten :-)
Oj vad skoj tjejerna hade.
Själv passade jag på att få lite solstrålar på min blekfeta kropp ;-) Dom första i år faktiskt, så det va välbehövligt.
Mamma och Emil kom förbi och bjöd på jordgubbar och grädde och sen blev det ännu mer bad.
Resten av dagen har jag/vi fixat och stökat här hemma.
-Mollys kök har fått sig två små kranar.
-Har kapat till Alicias nya sängs madrass.
-Skruvat upp Alicias sängbord.
-Vikt en massa tvätt.
-Rensat lite i hallen.
-Fortsatt med garderobsrensningen i vårat sovrum. Nu ser man ju faktiskt golvet där. Tack mamma för hjälpen!!!
-Mailat chefen om ledighet.
-Skickat in kassakorten sen i maj :-o
-Betalat utlandsresan.
 
Ja jag är mycket nöjd med dagen. Älskar när saker blir gjorda samtidigt som man fått en massa härlig tid med barnen.
 
På tal om barnen. Molly har haft en mindre bra dag idag. Jag höll på att bryta ihop på fm.
Det började med att hon kissade på rumsmattan. Så det va bara att torka kiss och tvätta mattan.
Plockade bort lite och startade dammsugaren. Då ser jag hur hon öppnat skåpen under diskbänken och sitter och trycker ut flytande diskmedel över golvet och smetar ut med händerna. Så in med barnet under kranen och göra henne ren från all Yes, inte det lättaste....och sen ta tag i golvet....vilket inte heller va det lättaste. Plockade ihop lite saker och bad henne bra till sitt rum. Då kissar hon på hennes ryamatta där... Gaaaah!!!
Sen går hon in till Alicia och börjar dra fram en massa leksaker. När Alicia säger till henne och tar saken ifrån henne blir hon arg och tar en mugg med vatten och kastar på golvet. Just då kände jag bara för att bryta ihop i gråt och låsa in mig på toaletten ett tag... För allt detta hände innan jag ens fått i mig nån frukost.
Men sen fick vi tack och lov ordning på dagen :-D
 
Lite bilder från våran tisdag...


Kommentarer
Postat av: mormor

sötaste å finaste tjejerna som finns.......älskar er

2012-07-04 @ 19:04:25
Postat av: therese larsson

visst är det härligt med bussiga barn...vissa dagar vill man bara sova sig igenom!

Svar: Ja ibland känns det inte som att man får göra annat än att gnälla på dom små rackana ;-) Ogillar sånna dagar...
emalee.blogg.se

2012-07-04 @ 22:03:58
Postat av: therese larsson

visst är det härligt med bussiga barn...vissa dagar vill man bara sova sig igenom!

2012-07-04 @ 22:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0