Viktminskning = dyrt

...eller det kan bli i alla fall ;-)

Visst är det härligt när vågen visar minus från när man stod på den sist?!?! Jag älskar det!! Jag har ju ett x antal gravkilon kvar...så jag kommer ju ett steg närmare för varje kilo som försvinner.

Efter graviditeten med Alicia har shopping till mig själv inte alls varit intressant då storleken på kläder inte var densamma som innan. Därför har jag alltid tänkt att det är ingen vits att köpa kläder för jag ska ändå inte vara så här stor.
Men åren bara går och vågen fortsätter att visa ungefär samma siffra...så därför blir det heller inte många klädinköp för mig.
Min garderob är katastrof som ni kanske förstår :-) Typ bara 5 år gamla kläder :-D

I Mars bestämde jag mig för att "starta mitt nya liv som jag sagt så många gånger... så jag köpte mig ett gymkort...vilket va rätt så ovärt egentligen då det finns saker jag prioriterat innan träning.... Men jag SKA verkligen börja träna. Jag lovar.
Jag började även tänka på vad jag stoppade i mig, dvs jag bestämde mig för att bara få äta chips och godis på helgerna...och så äta havregrynsgröt på mornarna...
Vågen har ändå stått rätt så stilla...tills nu.
I morse när jag ställde mig på vågen så väger jag fastiskt 4 kg mindre än vad jag gjorde i mars. Och det är jag riktigt nöjd med med tanke på hur små ändringar jag ändå gjort.

Då jag nått ett delmål har jag unnat mig lite kläder... Oj, nu blev det helt plötsligt roligt att shoppa igen :-) Så det har blivit både ny bikini, tunika, shorts, linne x 2...och det är stoooort kan jag lova :-) Äntligen är det kul med shopping.

Men tro nu inte att jag är nöjd med vikten för det... Minst 3 kg ska bort. Helst 7 :-) Fast jag ska inte ställa för höga krav. Jag är nöjd om jag går ner 3 kg och allt över det är ett pluss.

Jag förstår om jag är tjatig, men lite kommentarer nån gång hade inte varit fel ;-) Det är ju som det som är poängen med det hela ;-)

Kommentarer
Postat av: Lisa Brännström

Bra jobbat! Och har du inte shoppat kläder på 5 år så tycker jag att du minsann kan handla lite till.. =)

2012-06-15 @ 01:26:51
URL: http://malteemmet.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja nog har du väl handlat liiite kläder i alla fall???Men bra gjort..Hoppas att du blir ännu flitigare på gymmet....Bra att dra ned på chips godig å sånt..

Lycka till Ställer gärna upp som prom kompis.Det var länge sen.....

2012-06-15 @ 14:58:28
Postat av: T,T & E

Härligt! Man blir så peppad då man ser att det händer något :)



Det bästa är dock att mäta sig. Man ska inte stirra sig alldelens blind på vad vågen visar :)

Måttbandet brukar visa bättre än vågen.

2012-06-15 @ 21:04:44
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: therese larsson

så härligt man blir alltid lika glad när vågen visar bra siffror..

2012-06-15 @ 22:22:49
Postat av: Emma

Härligt jobbat! Det är aldrig fel att belöna sig själv. Såg just nåt träningsprogram på TV då dom sa: "När man gjort framsteg förtjänar man en belöning. Det behöver inte betyda någonting ätbart. Unna dig massage, fotvård osv.." Måste ju betyda att nya kläder också är belöning i allra högsta grad!

2012-06-16 @ 21:21:40
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0