Ny vecka...

Måndag igen och Petrus jobbar sin första dag efter sin ledigvecka... Denna vecka är det em som gäller, vilket inte är min favorit... Men det är tur att en vecka går snabbt :-)

Helgen som varit har verkligen varit en utehelg. Lördag va vi först på en prommis hela familjen och lyxade till med lunch ute. Sen bjöd grannarna på fika ute i snöhögen ;-) Och igår va vi i Tåme med fam Bystedt. Där blev det korvgrillning, lek, skoterkörning, tolkning med bob mm. Verkligen en kanondag!!

Nuförtiden så blir det inte mycket tid i syrummet, men idag så TOG jag mig tid och sydde bla dessa brallor till Molly.



Hon är så rolig, för ofta när man klätt henne och hon gillar kläderna så går hon till Petrus eller Alicia och säger "snygg?" eller "fin?" :-) Hon ska helst av allt klä sig själv och springer ofta in i Alicias rum och tar på sig en prinsessklänning och klackeskor. Det är verkligen två flickflickor vi fått oss.
När Alicia va lite klädde jag henne sällan i kjol och klänning och jag klädde henne mycket i färgglada könsneutrala färger. Så jag tror att det är därför hon gör nån slags revolt nu. Det är enbart klänning och kjol som hon tycker är fint. Att få på henne jeans eller mjukisar är nästan omöjligt.
Så nu passar jag på att klä Molly i det JAG vill innan hon får lika stark vilja som sin syster :-)



<3



Kommentarer
Postat av: Emma

Här har vi fått tvärtom :-) Sally kör runt med bilar och brummar. Spännande att se hur det blir sen då hennes egen vilja lyser igenom mera



Tack för i helgen, det var verkligen toppenkul!

Snygga byxor Molly fått sig!

2012-03-13 @ 15:59:07
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: mormor

Älskade flickebarn

2012-03-13 @ 16:48:17
Postat av: therese larsson

riktigt snygga byxor...här är det samma byxor går absolut inte att få på bara kjol el klänning..men dom är ju så söta i det och så är dom ju bara små en gång så det är väll bara att acceptera...

2012-03-13 @ 18:09:57
Postat av: Lisa Brännström

Byxorna var jättefina.

Och Alicia! stora damen. De börjar inte vara så små längre våra (snart) 5-åringar!

2012-03-13 @ 21:48:17
URL: http://malteemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0