Huset.

Egentligen så hade jag inte tänkt att visa bilder föränn allt är klart, men jag inser att det kommer att ta hela sommaren tills vi är klara, så då är det ju lika bra att ni får följa med på förändringarna undertiden :-)

Förebilder:



  


Undertidenbilder :-)



Det gråa fula taket blir svart.



Även det fula röda blir svart....




























Jag bara skojjar lite :-)






Vitt blir huset. Här ser ni även den hemska grönfärgen som alla dörrar hade då vi flyttade in.
Jag tyckte att det såg så roligt ut att sprutmåla, så jag blev tvungen att prova det jag med :-)

Och såhär ser huset ut nu.











Det är en massa jobb kvar, men det känns som att vi är en bra bit påväg i alla fall. Mattan i uterummet har legat till sig och krymt i snart ett år, så nu har vi skurit till den och håller tummarna för att den inte tänkt krympa mer...och eldstaden har bytts ut till en sandlåda till flickornas förtjusning :-)

Nu snurrar tankarna mest runt hur vi ska göra med dörrarna. Min tankar va från början att vi skulle måla dom svarta för att bryta av lite, men det känns lite dumt att måla en helt ny dörr... Och vita kan vi inte ha, för då ser huset gult ut då färgen vi målat med heter äggvit. Ja ni ser vilka stora bekymmer vi har :-)
Så antingen så blir det att måla dörrarna svarta i alla fall eller att måla dom i nån varmare vit ton för att slippa måla den nya. Hur hade du gjort?

Kvar är nu alltså att:
-Måla huset ett sista varv på vissa ställen.
-Måla dörrar.
-Riva och bygga nytt vindskydd.
-Slipa och olja in altaner + bro
-Måla friggebod både in- och utvändigt (+inreda)
-Göra klar gungställningen som får sig en liten makeover.
-Måla skorstenen.
-Fixa nya markiser (kanske sy?)

Listan kan göras lång...så vi lär ju inte vara sysslolösa i sommar i alla fall :-)

Kommentarer
Postat av: Therese

Men jäklar så snyggt det blev!! Som ett annat hus.

2012-05-22 @ 13:43:17
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Emma

Blev verkligen toppenfint!!

Jag blir imponerad av dina "att-göra-listor"

Vågar inte ge mig på såna listor själv, blir bara stressad av att se alla saker som borde göras. Själv kör jag metoden "just nu är jag sugen på göra det här" och så får det andra vänta :-)

2012-05-23 @ 09:09:11
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo du säger som Emma B jag blir stressad av allt som skall göras......MEn huset å allt blir sååå fint.

2012-05-23 @ 12:34:45
Postat av: mamma

Huset å allt blir sååå fint..men håller med Emma att jag blir också såå stressad av allt som skall göras..(men i detta fall är det ju inte mitt problem)))Lycka till gumman .Men dräp er inte

2012-05-23 @ 12:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0