Min guldgruva...

Just nu så är jag inne i en rensa/städa/göra om/köpa/sälja/renovera-period och nu är det syrummet som får stå ut med mig :-) Eller syrummet OCH sovrummet :-)

Idag har jag i alla fall varit i syrummet och jobbat på lite. Meningen när man kommer in dit är ju att man ska känna hur man bara vill skapa direkt man kommer in dit och så är det inte just nu.
När man kommer in så möts man av ett rum fyllt av tyger och maskiner + en massa annat. Där inne har jag även en massa kartonger fyllda med scrapbookingsaker, smyckestillverkningsprylar, pyssel till barnen, inslagningspapper samt en garderom fylld med vinterkläder.
Vi har ju inget riktigt förråd här, så nån stans måste vi ju förvara sakerna.
 
Jag har med andra ord aldrig riktigt fått till det som jag vill ha det där inne, så nu jobbar jag på det :-)
Mer tygförvaring behövdes, så nu är det fixat.
Tänkte även bjuda på en bild på vissa av mina fantastiska tyger. Detta är riktig KÄRLEK!!
Se och njut!

63st retro påslakan. Det ni ;-)
Sen så finns även en hög med retro örngott, dukar, gardiner eller andra tyger...men dom har jag inte hunnit ta tag i än.
Jag har det jag gör kan jag ju lugnt säga.
Nepp, nu blir det att gå och borsta tänderna och krypa isäng, för imorgon blir det en lång dag norrut och shopping står på schemat! Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: signe

Åh! Så fantastiskt fint det är med tyg! Jag blir sjukt sugen på att lära mig sy, men det får bli ett annat årtionde :)

Svar: Men det va det dummaste jag hört!! Du kan väl sy!! Det har jag ju sett :-)
emalee.blogg.se

2012-10-13 @ 17:55:31
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Lisa Brännström

Jo tack den är helt underbar. Det är en ny, 40 cm. Och jag tror det var väldigt passande, en större hade nog inte passat så bra i vårt lilla kök och vi har rätt litet köksbord också. Jag är toppennöjd!

Fyndade du något i Luleå då? Lite bilder gärna isf.

Svar: Ja det får inte bli för stort. Vi har 50cm på våran och större än de skulle jag inte vilja ha. Du får ta och lägga upp bilder på dina fynd du med :-)
emalee.blogg.se

2012-10-13 @ 18:46:47
URL: http://malteemmet.blogg.se
Postat av: Lisa

Det finns inga fynd att visa upp. Jag stannade hemma denna gång. Tyvärr! Men hoppas att det ska passa att åka upp i vår.
Det var fina saker du hittat! Och lite kan jag väl inte tycka att det var :)

Svar: Jasså, det blev att du stannade hemma. Men visst va tanken att du skulle fara? Eller blandar jag ihop dig med nån annan? :-)
emalee.blogg.se

2012-10-13 @ 23:09:58
URL: http://www.malteemmet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0